تاریخ انتشار: شنبه 1402/07/01 - 09:12
کد خبر: 482547

نگاهی بر مهمترین محورهای نامه اخیر یک اتحادیه دانشجویی به رئیس جمهور؛

دفتر تحکیم وحدت: خداقوت آقای رئیس جمهور/ نقش آفرینی ایران در نظم جدید جهانی از نکات مهم بود

دفتر تحکیم وحدت: خداقوت آقای رئیس جمهور/ نقش آفرینی ایران در نظم جدید جهانی از نکات مهم بود

دفتر تحکیم وحدت همزمان با بازگشت رییس جمهور از هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی نامه اجزا و محورهای اصلی و مهم سخنان آیت الله رئیسی را در این سفر بررسی نموده و به آن پرداخته است که در ادامه این گزارش متن کامل نامه را می‌خوانید:

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دفتر تحکیم وحدت همزمان با بازگشت رییس جمهور از هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی نامه ای اجزا و محورهای اصلی و مهم سخنان سید ابراهیم رئیسی را در این سفر بررسی نموده و به آن پرداخته است که در ادامه این گزارش متن کامل این نامه را می‌خوانید:

بسمه تعالی

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی
ریاست محترم جمهور
سلام علیکم؛

حضور و سخنرانی شما به عنوان نماینده و رئیس جمهور ملت ایران در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد فرصت انعکاس مواضع جمهوری اسلامی ایران در یکی از مهم ترین رویداد های بین‌المللی با هدف اثر بخشیدن به روند تحقق اهداف و خواسته های ملی را فراهم نمود، این فرصت در حالی فراهم شد که طی یک سال گذشته تحولات مهم و پرشتابی در حوزه سیاست داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران از جمله پیوستن به سازمان های مهم و اثرگذار بین المللی، آزاد کردن بخش قابل توجهی از منابع مالی مسدود شده کشور، شکست پروژه انزوای جمهوری اسلامی ایران در فضای بین الملل رخ داد که همین امر حضور امسال جنابعالی در این مجمع جهانی را متمایز و شرایط را مهیا کرده بود تا مقامات حاضر در نیویورک گوش شنواتری نسبت به مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران پیدا کنند.

مواضع شما حاوی نکات مهم و دقیقی بود که برخی از نقاط قوت و کلیدی آن عبارت بودند از:

نقش آفرینی موثر در نظم جدید جهانی/ آقای رئیس جمهور، خداقوت

۱) دفاع از ارزش ها و در رأس آن قرآن کریم

در روزگاری که با حمایت کشور های اروپایی و تحت لوای آزادی بیان به ساحت مقدس قرآن اهانت های مکرری صورت می‌گیرد و احساسات نزدیک به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان خدشه دار میشود، دفاع قاطعانه شما از این کتاب آسمانی از طریق تریبون رسمی سازمان ملل متحد اقدامی بسیار ارزشمند بود که نه تنها به منزله دفاع از مهم ترین نماد وحدت بخش یک چهارم جمعیت کره زمین قلمداد می‌شود بلکه در راستای نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان رهبر سیاسی جهان اسلام هم به شمار می‌رود.

همچنین دفاع از ارزش انسانی همچون خانواده مقابل دیدگان سردمداران و سفیران پدیده حیوانی همجنس گرایی، دفاع از آرمان فلسطین و حمایت از مظلومان جهان، تاکید بر مقابله با تروریسم و زنده نگه داشتن یاد سردار مبارزه با تروریسم؛ شهید حاج قاسم سلیمانی و اشاره به پیاده روی اربعین از محور های قابل توجه در این بخش بود.

۲)دفاع از حقوق ملت ایران

اشاره به جنایاتی که طی این سال ها علیه ملت ایران واقع شده از بمباران شیمیایی مردم با سلاح های اروپایی، تحریم و تروریسم اقتصادی ملت ایران و کودکان مبتلا به بیماران پروانه ای تا محکومیت جانیانی که دست شان به خون ۱۷ هزار ایرانی آلوده است مصادیقی از دفاع شما از حقوق مسلم و حقه ملت ایران است که جنابعالی به گوش جهانیان رساندید.

۳) نقش آفرینی موثر جمهوری اسلامی ایران در نظم جدید جهانی

پایان نظم تک قطبی جهان و در مقابل ظهور قدرت های جدید و نقش مهم و محوری ایران در منطقه و مقابله با یک جانبه گرایی آمریکا از دیگر نکات مهم و مورد اشاره شما بود.

جلوگیری از شکل گیری شرق و غرب جدید در جهان، اتخاذ سیاست همسایگی، تامین امنیت پایدار در منطقه و ایجاد منافع پایدار اقتصادی برای ملت های منطقه شواهد خوبی برای این نقش آفرینی و آینده ای روشن برای کشور است.

نقش آفرینی موثر در نظم جدید جهانی/ آقای رئیس جمهور، خداقوت

۴)تقویت دیپلماسی عمومی

وجه مهم حضور شما و هیأت همراه در نیویورک را باید در زمین دیپلماسی عمومی که به یکی از اصلی ترین ابزار نفوذ و تأثیر گذاری بر افکار عمومی جهانی تبدیل شده است، جستجو کرد. عرصه ای که از طریق حضور موثر در نشست های بین‌المللی و گفتگو با رسانه ها، تصویر واقعی از تحولات جاری در حوزه سیاست داخلی و خارجی کشور را منعکس و با ابتکار عمل دیپلماسی عمومی را به اهرم موثری برای برتری در جنگ روانی با غرب تبدیل کردید.

در نهایت، مواضع شما در مجمع عمومی سازمان ملل متقن، اصولی و جامع بوده و از آنجا که نقاط قوت را باید تحسین کرد، اتحادیه دفتر تحکیم وحدت از مواضع انقلابی و ارزشمند جنابعالی قدردانی کرده و آرزوی سربلندی برای ملت ایران خواستار است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top